مراقبت های بعد از عمل پلک

مراقبت های بعد از عمل جراحی زیبایی پلک چیست؟ مراقبت های بعد از عمل پلک چه می باشد؟ مراقبت های پس از بلفاروپلاستی چیست؟ اگر به تازگی عمل جراحی پلک یا بلفاروپلاستی انجام داده اید یا قصد آن را دارید با ما در این مقاله همراه باشید. طب ادز، وب سایت بزرگ و معتبر تبلیغات خدمات پزشکی و زیبایی شما را به خواندن این مقاله دعوت می کند.

بطور کلی می توان گفت که بلفاروپلاستی یا جراحی پلک، نوعی جراحی زیبایی است که به رفع افتادگی پلک می پردازد و پوست، چربی و عضله اضافه آن را بر می دارد و با هدف اصلاح افتادگی و رفع چین و چروک نواحی اطراف پلک صورت می گیرد. افزایش سن، منجر به کشیده شدن پلک ها و عضلاتی که از آن ها محافظت می کند، می شود ؛ در نتیجه چربی اضافه، بالا یا زیر پلک ها جمع شده و سبب افتادگی شدید پلک های بالا و پایین می شود.

این حالت، علاوه بر پیرتر به نظر رسیدن چهره، منجر به کاهش بینایی محیطی هم می شود، خصوصا میدان بالا و پایین دید. با انجام این جراحی، می توان این اختلالات بروز یافته را برطرف یا کاهش داد و همینطور باعث می شود چشم ها هم جوان تر به نظر برسند. به منظور تسریع روند بهبودی، رعایت مراقبت های بعد از جراحی پلک الزامیست که در ادامه این مطلب از دکتر محمد ارمی، بهترین پزشک پلک کاشان، به آن ها اشاره خواهیم کرد.

مراقبت های بعد از عمل پلک

نکات اولیه و مراقبت های بعد از عمل پلک

دوره استراحت برای بعضی افراد بسیار خسته کننده و طولانی به نظر می رسد اما با توجه به این مورد که جراحی پلک بطور مستقیم بر چشم ها اثر می گذارد، اکثر مراجعه کنندگان و متقاضیان این روش خواستار این مورد می باشند که نتایج جراحی را زودتر مشاهده کنند. مراقبت های بعد از عمل پلک

اولین نکته ای که باید حتما به آن دقت کنید این است که حتما باید فردی را به عنوان همراه با خود داشته باشید تا پس از پایان کار شما را همراهی کند چون در نظر داشته باشید که به مدت یک روز چشم ها دارای پانسمان می باشند. نگران کلافگی و ناراحتی های هفته اول پس از جراحی پلک نباشید، چون این ناراحتی ها به مرور کاهش یافته و به تدریج از بین می روند. مراقبت های بعد از عمل پلک

مورد دومی که بسیار مهم است و باید به آن توجه داشت، این است که احتمال این وجود دارد که شخص در روز های اولیه پس از بازکردن پانسمان ها و گذراندن دوره نقاهت، تصور کنید که چشم و ابرو ها با یکدیگر همخوانی و تناسب ندارند اما این مورد در اصل به این دلیل است که سرعت ترمیم زخم ها در دو پلک یکسان نیست اما در صورتی که شما متخصص و پزشک خوبی برای این جراحی انتخاب نکنید امکان دارد دچار عدم تقارن چشم ها ناشی از عمل غیر استاندارد شوید.

التهاب و قرمزی اطراف بخیه ها بعد از جراحی، کاملا طبیعی می باشد. امکان دارد بعضی بیماران دچار ریزش اشک از چشم شوند.در صورت خشک شدن چشم، استفاده از پماد و قطره به رفع این عارضه کمک می کند. بعضی بیماران بعد از استفاده از قطره، از دو بینی شکایت می کنند که البته بعد از چند دقیقه رفع خواهد شد. مراقبت های بعد از عمل پلک

مراقبت های بعد از عمل پلک

 مراقبت های بعد از جراحی پلک – همه چیز از دوران نقاهت بعد از جراحی پلک

  • برای استحمام باید کمی صبور باشید و در هفته اول از ناحیه گردن به پایین دوش بگیرید.
  • انتظارات رویایی را کنار بگذارید و به دنبال نتایج واقع گرایانه باشید. مراقبت های بعد از عمل پلک
  • امکان این مورد که پلک ها تا سه هفته اول به خوبی باز نشوند وجود دارد پس نگران نباشید.
  • بخیه ها اغلب بعد از مدت هفت روز کشیده می شوند پس تا آن زمان موارد احتیاطی را رعایت فرمایید.
  • دقت کنید که به دلیل دستکاری بافت های زیرین پوست، مدت زمانی برای بهبود و ترمیم لازم می باشد. مراقبت های بعد از عمل پلک

مراقبت های بعد از عمل پلک

خوابیدن و استراحت بعد از جراحی زیبایی پلک

بطور عادی چشم ها از عضو های بسیار مهمی می باشند که باید همیشه تحت مراقبت قرار بگیرند، حال که جراحی پلک انجام شده از وضعیت حساس تری برخوردار می باشند. حال ما شما را برای زمان استراحتتان راهنمایی می کنیم.

  1. برای دراز کشیدن و یا خوابیدن به سمت پشت دراز بکشید. مراقبت های بعد از عمل پلک
  2. زیر سر خود تعدادی بالشت قرار دهید که زاویه ای 45 درجه زیر سر برای شما آماده شود. چون قرارگیری سر بالاتر از سطح بدن موجب می شود تا التهابات زودتر بهبود یابد.

مراقبت های بعد از عمل پلک

ورزش پس از عمل پلک (بلفاروپلاستی)

لازم است تا افراد به مدت حداقل یک هفته از برداشتن هر گونه جسم سنگین و انجام فعالیت های سنگین دوری کنند. بازگشت به پشت میز کار نیز به حداقل 72 ساعت زمان نیاز دارد. با این حال بهترین توصیه این است که دستورالعمل ها را از پزشک متخصص خود دریافت کنید. دستورالعمل های کلی برای ورزش پس از عمل پلک شامل موارد زیر هستند:

  • دوچرخه سواری: برای دوچرخه سواری نیاز است تا افراد دو هفته پس از جراحی صبر کنند. در روزهای اول دوچرخه سواری باید از حرکت با سرعت بالا خودداری شود و مسیر نیز مستقیم و بدون سربالایی باشد. در صورت خستگی نیز لازم است تا افراد به استراحت بپردازند.
  • بازگشت به باشگاه: برای بازگشت به باشگاه باید حداقل 2 تا سه هفته صبر کرد. پس از گذشت این مدت زمان لازم است تا با پزشک متخصص در مورد بازگشت به فعالیت های سنگین باشگاه مشورت شود.
  • فعالیت های کاردیو: برای انجام فعالیت های کاردیو نیاز است تا افراد حداقل 2 تا 3 هفته پس از جراحی صبر کنند. برای آگاهی از فعالیت های کاردیوی مناسب با وضعیت افراد، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.
  • شنا کردن، استفاده از سونا و جکوزی و … به مدت حداقل دو هفته پس از جراحی پلک ممنوع است.
  • قدم زدن به آرامی و راه رفتن: یکی از بهترین فعالیت ها برای پس از جراحی پلک، قدم زدن است. قدم زدن آرام در مراحل اولیه بهبودی پس از جراحی میتواند منجر به بهبود گردش خون شده و از ایجاد لخته خون جلوگیری کند. قدم زدن از روز اول پس از جراحی مانعی ندارد ولی لازم است تا در روزهای اول، زمان آن کوتاه و محدود باشد.

مراقبت های بعد از عمل پلک

مراقبت از محل برش جراحی پلک

  1. پس از جراحی پلک، بیماران باید به منظور مرطوب نگه داشتن چشم های خود از قطره چشم استفاده کنند.
  2. پزشک پلک، برای بیماران بعد از عمل پلک یک سری پماد تجویز می کند که استفاده مرتب از آن ها بسیار حائز اهمیت است پس در این باره سهل انگاری نکنید.
  3. استحمام بعد از جراحی زیبایی پلک، منعی ندارد اما بیماران باید توجه کنند که در زمان شستن و خشک کردن صورت خود با ملایمت برخورد کرده تا از وارد شدن آسیب به ناحیه عمل پلک خودداری کنند. مراقبت های بعد از عمل پلک
  4. بانوانی که جراحی زیبایی پلک انجام داده اند، بعد از گذشت حدودا 10 روز از عمل بلفاروپلاستی می توانند آرایش کنند.
  5. استفاده از ویتامین E و کره کاکائو سبب رفع سریع جای زخم های ناشی از عمل پلک می شود.
  6. کسانی که جراحی زیبایی پلک انجام داده اند، باید نواحی برش های عمل پلک را در طول روز سه مرتبه با آب و صابون بشویند و سپس آن ناحیه را خشک کنند.

مراقبت های بعد از عمل پلک

مراقبت های بعد از عمل پلک

 

طول دوره نقاهت جراحی پلک چقدر است؟

معمولا دوره نقاهت و بهبودی جراحی پلک چند هفته ای طول می کشد. لازم است بعد از جراحی بیمار به میزان کافی استراحت داشته باشد. التهاب و قرمزی تا چند روز بعد از جراحی برطرف خواهد شد. در بعضی بیماران، طول دوره نقاهت کمی طولانی تر خواهد بود. مراقبت های بعد از عمل پلک

اما نکته ای که وجود دارد این است که بیمار باید انتظارت واقع بینانه ای از جراحی داشته باشد و برای رسیدن به ظاهر دلخواه صبر کند. با انجام جراحی پلک، ظاهر چشم ها و صورت جوان تر از قبل به نظر خواهد رسید و این دلیلی است که بسیاری از افراد خواهان انجام این جراحی می باشند.

مراقبت های بعد از عمل پلک

مصرف دارو ها بعد از جراحی پلک چگونه است؟

بعد از جراحی پلک قاعدتا بعضی دارو ها وجود دارد که پزشک و متخصص چشم، تجویز خواهد کرد و شما موظف هستید به موقع آن ها را مصرف کنید. در مقابل امکان دارد دارویی از قبل در برنامه دارویی شما وجود د اشته باشد که برای مدتی قطع مصرف آن پیشنهاد شود.

به عنوان مثال داروی آسپیرین جزو دارو هایی است که باید مدتی قبل از جراحی پلک و بعد آن، مصرف نگردد. احساس سوزش و خشکی و کشیدگی پلک چشم، با احتمال زیادی برای همه افراد که از جراحی پلک بهره بردند، به وجود می آید و دکتر برای رفع این موضوع پماد چشمی تجویز می کند.

مراقبت های بعد از عمل پلک

زمان شروع فعالیت های روزمره پس از جراحی پلک

جراحی پلک در دسته جراحی های سنگین قرار ندارد به همین دلیل شخص می تواند یک هفته پس از جراحی پلک، به فعالیت های روزمره خود مشغولل شود. دقت کنید شروع فعالیت ها به این معنا نیست که در هفته های دوم الی چهارم نیازی به مراقبت های ذکر شده و موارد احتیاطی نیست. خیر در تمام طول این مدت، نیاز است تا شما از چشم هایتان به خوبی مراقبت کنید تا بهترین نتیجه برایتان حاصل شود. فراموش نکنید که گریه کردن اصلا مناسب نیست خصوصا در این مدت که کشیدگی پشت پلک امکان دارد وجود داشته باشد.

مراقبت های بعد از عمل پلک

خوشحال می شویم نظرات خود را درباره نکاتی که ذکر کردیم با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید، اگر پزشک زیبایی هستید، برای معرفی خدمات خود به مشتریان واقعی می توانید از تبلیغات خدمات زیبایی و پزشکی طب ادز استفاده کنید، برای اطلاعات بیشتر با 09212032364 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

جدیدترین آگهی ها

فهرست