ورم بعد از عمل بینی

ورم بینی یک عارضه جانبی معمول بعد از عمل می باشد که به صورت مرحله ای و در یک بازه زمانی کلی قابل پیش بینی ، بهبود می یابد. رینوپلاستی که به طور عامیانه ، عمل بینی نامیده می شود ، یک عمل زیبایی است که بینی را بازسازی و تغییر شکل می دهد تا با سایر قسمت های صورت تناسب بیشتری پیدا کند.

عمل زیبایی بینی یکی از رایج ترین و متداول ترین روند ها در جراحی پلاستیک می باشد. بینی بد شکل یا بزرگ می تواند زیبایی سایر اجزای صورت را تحت تاثیر قرار دهد. اصلاح بینی برای ایجاد هماهنگی بیشتر با بقیه صورت می تواند تأثیر شگرفی بر ظاهر گذاشته و سطح اعتماد به نفس فرد را بالا ببرد.

ورم بعد از عمل بینی

آیا می دانستید طب ادز، بهترین تبلیغات خدمات زیبایی – پزشکی را به صورت حرفه ای و تخصصی انجام می دهد؟ برای اطلاعات بیشتر از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با ما تماس بگیرید و تبلیغات کسب و کارتان را به گروه طب ادز بسپارید.

 

آنچه در این مطلب می خوانیم:

  • آیا ورم بینی میتواند خطرناک باشد ؟
  • ورم بینی استخوانی بعد از عمل چقدر طول میکشد؟
  • اگر بعد از یک سال ورم بینی نخوابید چه کار کنم؟
  • نکاتی مهم درباره روند بهبودی ورم بینی
  • درمان ورم بعد از عمل بینی

پاسه به سوالات شما درباره ورم بعد از عمل بینی

آیا ورم بینی میتواند خطرناک باشد ؟

متورم شدن دماغ بعد از عمل جراحی یک مسئله کاملا طبیعی است و به نوعی واکنش بدن نسبت به تغییرات ایجاد شده است. در حالت نرمال نمی توان این مسئله را خطرناک دانست اما چناچه شدت آن از حالت معمول بیشتر شود و در بازه زمانی گفته شده به جای کاهش ، افزایش پیدا کند ، می تواند نگران کننده باشد. در این شرایط لازم است با جراح بینی تماس گرفت یا به مطب او مراجعه نمایید تا سریع تر جهت حل مشکل پیش آمده اقدامات لازم به انجام برسد.

ورم بینی استخوانی بعد از عمل چقدر طول میکشد؟

از دیگر سوالات شایع در خصوص ورم بینی بعد از جراحی این است که بینی های استخوانی تا چه مدت تورم را احساس خواهند کرد؟

در پاسخ به این سوال باید بگویم بخش بسیار زیادی از ورم باید طی گذشت 3 الی 4 هفته از بین برود ، که هیچ فرقی نمی کند که بینی شما گوشتی است یا استخوانی بعد از گذشت این مدت و کاهش ورم اولیه بینی به تدریج تورم بینی نیز کاسته شده و به طور کل از بین می رود. به طور کلی شما می توانید درجات مختلفی از ورم را برای چند هفته تا چند ماه بعد از انجام جراحی انتظار داشته باشید.

اگر بعد از یک سال ورم بینی نخوابید چه کار کنم؟

یکی از نگرانی های افراد در خصوص ورم بینی این است که آیا ممکن است بعد از گذشت یک سال تورم بینی کاهش پیدا نکند؟ در چنین شرایطی چه کاری انجام دهیم ؟ در این خصوص باید بگویم اگر نکات مراقبتی توصیه شده در طول مقاله را رعایت کرده باشید نباید تورم بینی بعد از جراحی ادامه پیدا کند. اگر بعد از گذشت یک سال هنوز تورم در بینی وجود دارد ، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید تا علت ورم را بررسی کند و درمان مناسب را تجویز نماید.

البته لازم به ذکر است که در برخی از موارد ، تورم بینی بعد از جراحی ممکن است به دلیل بروز عواملی مانند عفونت ، التهاب ، ترشحات خونی و غیره ادامه پیدا کند که در چنین مواردی باز هم نیاز به نگرانی نیست و تنها لازم است به پزشک مراجعه شود تا دارو های ضد التهاب و ضد عفونی را تجویز کند.

در هر صورت توصیه می شود در صورت غیر طبیعی بودن دوره نقاهت خود با پزشک خود صحبت کنید تا وی راهکار موثر و درستی را به شما ارائه دهد.

مراحل شکایت از دکتر عمل بینی
 

انواع ورم بعد از عمل بینی

همان طور که گفته شده ورم بینی بعد از جراحی یکی از مشکلات رایجی است که تمامی افراد متقاضی رینوپلاستی می توانند آن را تجربه کنند. ورم بعد از عمل بینی به سه بخش تقسیم می شود که در ادامه مقاله به آن ها می پردازیم :

ورم پوست

طی فرآیند عمل جراحی بینی ، پوست از اسکلت بینی جدا می شود، بعد از جراحی و در دوره نقاهت زیباجو می تواند تورم در این ناحیه را تجربه کند، دلیل اصلی بروز این اتفاق تجمع مایع بین سلولی است این رخ داد را می توان به عنوان یک واکنش التهابی به منظور ترمیم ناحیه های آسیب دیده دانست. این نوع ورم بینی بعد از جراحی پس از گذراندن دوره کوتاهی حدود 1 الی 3 ماه کاهش می یابد، در صورتی که بینی گوشتی تر باشد مدت زمان کاهش ورم طولانی تر می شود.

ورم فیبروز ورم بعد از عمل بینی

سومین نوع ورم که داوطلبین جراحی بینی با آن مواجه هستند ورم فیبروز می باشد. این نوع ورم در میان مردم با اصطلاح گوشت اضافه شناخته شده است و می تواند برای همیشه ماندگار باشد، برای جلوگیری از بروز این عارضه در انتخاب جراح بینی بسیار دقت کنید.

ورم کاذب

نوع دیگر ورم ، ورم کاذب یا به عبارتی حافظه پوست می باشد، دوره بهبودی این نوع ورم بینی بعد از جراحی کمی طولانی تر می باشد، به دلیل عملیاتی که برای تغییرات فرم بینی بر روی اسکلت یا پوست اعمال می شود، برای مدت ها بینی حالت ورم کرده به خود می گیرد.

 

ورم بعد از عمل بینی

نکاتی مهم درباره روند بهبودی ورم بینی

  1. بینی طی 2 الی 12 هفته اول بعد از جراحی تحت تغییرات واضحی قرار می گیرد.
  2. پس از یک هفته که آتل بینی برداشته می شود بینی متورم به نظر می رسد. ورم بعد از عمل بینی
  3. معمولا در پایان هفته سوم ورم و کبودی تا حدودی کاهش می یابد.
  4. در پایان هفته سوم نهایت هفته چهارم اکثر ورم بینی از بین رفته و فرد می تواند فرم بینی بعد از جراح را مشاهده کند، اما شما نتیجه نهایی را پس از یک و پس از رفع کامل ورم می توانید ببینید.

ورم بعد از عمل بینی

مقالات مفید دیگری که می تواند در خصوص عمل بینی به شما اطلاعات دهد:

ورم بعد از عمل بینی

بهترین دکتر بینی در تهران

درمان ورم بعد از عمل بینی

بالا نگاه داشتن سر

به بیمار توصیه می شود که بعد از جراحی بینی هنگام خوابیدن سر خود را بالا نگاه دارد. با این کار مایعات در ناحیه بینی و سر تجمع نمی یابند و در نتیجه تورم کاهش می یابد. ورم بعد از عمل بینی

مصرف مایعات کافی

اگر بدن به خوبی هیدراته باشد معمولاً مایعات در بدن محبوس نمی شوند. ورم بعد از عمل بینی

پرهیز از نمک

غذاهای و نوشیدنی های شور می توانند باعث احتباس مایعات در بدن شوند و در نتیجه باید که تا جای ممکن از مواد غذایی شور پرهیز شود. از سبزیجات سبزرنگ و برگ دار مانند کاهو که حاوی ویتامین k می باشند تا جای ممکن استفاده شود. ورم بعد از عمل بینی
از حمام آب گرم، سونا و وان آب گرم پرهیز شود.

آب گرم می تواند منجر به تورم بیشتر بینی و افتادن گچ بینی شود. پس باید که تا زمانی که گچ بر روی بینی قرار گرفته است و تا یک هفته بعد از جراحی بینی از حمام آب گرم پرهیز شود.

مالیدن پمادها و ژل ها

برخی پمادها و ژل ها برای کاهش ورم بینی بسیار کاربردی هستند. البته کارکرد این پمادها در بسیاری از موارد به درستی مشخص نشده است ولی در صورتی که پزشک صلاح بداند می تواند برخی از انواع این پمادها را برای بیمار تجویز کند. این پماد ها مستقیماً بر روی ناحیه بینی مالیده می شوند. ورم بعد از عمل بینی

استفاده از کمپرس یخ

در روزهای ابتدایی بعد از جراحی بینی لازم است که بیست دقیقه از کمپرس یخ بر روی بینی استفاده شود و 40 دقیقه کمپرس را برداشت و به بینی استراحت داد. البته به خاطر داشته باشید که استفاده از کمپرس درست بر روی پوست بینی اصلاً مناسب نیست و باید که از یک پارچه به عنوان محافظ استفاده شود. قرار دادن کمپرس بر روی پیشانی هم اگر احساس خوبی ایجاد می کند می تواند انجام گیرد.

دو تا سه بار در روز می توان از کمپرس یخ استفاده نمود. هنگام استفاده از کمپرس به هیچ عنوان بر بینی فشار وارد نکنید. بینی بعد از جراحی حساس است و فشار زیاد به بینی می تواند آسیب های جبران ناپذیری وارد کند.

شستشوی بینی

یکی از راهکارهای موثر در ترمیم سریع تر زخم های ناشی از عمل بینی، شستشوی مداوم حفره ی بینی می باشد. این شستشو با استفاده از سرم های مخصوص صورت می پذیرد.سرم های شستشو باعث می شوند تا زخم ها و اسکارهای ناشی از عمل جراحی، زودتر از حالت طبیعی ترمیم شده و التهاب و تورم ناشی از آن ها نیز به مراتب کمتر شوند.

علاوه بر این شستشوی بینی در باز شدن راه هوایی و بهبود تنفس از طریق بینی نیز تاثیر دارد.

قرار دادن اسپلینت بینی

گچ بینی بعد از جراحی بر روی بینی قرار می گیرد تا از بینی محافظت شود. استفاده از کمپرس یخ بر روی گچ بینی می تواند منجر به خیس شدن گچ شود و در نتیجه احتمال دارد که گچ بیفتد. پس استفاده از کمپرس یخ را با پزشک در میان بگذارید.

ورم بعد از عمل بینی

انواع فرم عمل بینی

 

برای تبلیغات خدمات پزشکی – زیبایی با ما در تماس باشید.

 

ورم بعد از عمل بینی

برای رفع ورم صورت بعد از عمل بینی چه بخوریم
عکس ورم بینی بعد از عمل
نظرات در مورد ورم بینی بعد از عمل
ورم بینی بعد از عمل کی میخوابه
مراحل کاهش ورم بینی بعد از عمل
ورم صورت بعد از عمل بینی
مراحل کاهش ورم بینی
ورم نوک بینی بعد از عمل نی نی سایت

ورم بعد از عمل بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

جدیدترین آگهی ها

فهرست